Kenapa Cincin Disarungkan Di Jari Manis?

Assalamualaikum >_<



Kakak pinjam jari jap yer hehe..

Mesti korang tertanya-tanyakan tiap kali nak tunang ker, kahwin ker mesti cincin di sarungkan di jari manis. Jari lain tak boleh ker? Kalau korang nak tahu ney jawapannya....




1. First sekali try korang buat seperti gambar di atas ney. Jari tengah korang lekukkan.

2. Kemudian try korang renggangkan ibu jari korang antara satu sama lain. Bolehkan. Ok ibu jari kita tu sebenarnya mewakili ibu bapa kita (orang tua). Ini adalah kerana mereka sudah tentu suatu hari nanti akan meninggalkan kita.

3. Rapatkan balik ibu jari korang. Sekarang try korang buka jari telunjuk korang pulak. Boleh jugak kan? Jari telunjuk kita sebenarnya mewakili saudara kita (abang, kakak, adik) mereka mempunyai keluarga sendiri dan sudah tentu mereka tidak akan bersama kita.

4. Tutup jari telunjuk dan korang try buka pula jari kelingking korang. Pun boleh kan? Jari kelingking mewakili anak-anak kita. Anak-anak kita juga akan meninggalkan kita suatu hari nanti kerana mereka jugak akan mempunya keluarga sendiri.

5. Dan sekarang korang cuba buka jari manis korang di mana jari korang yang disarungkan cincin tu. Mesti tak boleh renggangkan seperti jari-jari yang lain. Kalau korang nak tahu jari manis tu sebenarnya mewakili ikatan suami isteri yang akan sentiasa melekat antara satu sama lain untuk selama-lamaya. Sehidup semati la katakan.*-*


Selamat mencuba....

♥ Terima Kasih Sebab Sudi Baca Entri Ini ♥

10 comments:

syuesyada said...

haha..betol3.

baca sambil try2 nih..

Azza Afdzal said...

@syuesyada
pandai kan orang yang reka semua ney hehehe

Cik Gadis ^^, said...

ouhhh .. baru sy tawu ! thanks for sharingg ~~

COOL RC STORE said...

isk..isk...betul la..tak blh bukak hik..hik..

Amyra Azhar said...

myra da penah buat da, ohsem kan hehe

EnciK AxixOu said...

sy dh try , hee . bru btl2 faham psl jari manis . heee

Azza Afdzal said...

@Cik Gadis ^^,

ok sama2....

Azza Afdzal said...

siapa yang dh mencuba tu tahniah ek hehehehe

cerita best said...

oooo bru pakjoe tau hheheh

Nur Kiasatina ^_^ said...

Hi ! Awesome blog ! Done follow you ! I will always support u ! Chill :)

http://secret-domokun.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...