Kenapa Lelaki Masih Single?

Assalamualaikum >_<



Memang tak dinafikan jodoh di tangan Tuhan. Tapi semua orang cakap kita hanya merancang Allah yang menentukan. Tapi bagaimana yang tak pernah merancang langsung untuk cuba mencari pasangan. Mungkin setiap manusia ada sebab masing-masing kenapa sampai sekarang diorang masih single.


1. Masih percaya ibu adalah wanita terpenting dalam hidup, wanita tempat mengadu dan berkasih sayang.

2. Malas nak melayan perempuan, mesej tiap-tiap hari, nak pujuk, dengar macam-macam masalah, hantar pergi kuliah. Cth: alalala siannya busyuk2 baby janganlah merajuk macam ni...

3. Tidak suka dikongkong dan diberi nasihat oleh orang yang tak berapa nak layak. Cth: You jangan lah beli makanan dekat cafe tu, banyak minyak, tak elok untuk kulit" Cth: Hubby, demam jangan lupa makan ubat yee, cepat sembuh boleh kita date cepat.

4. Percaya hidup lebih selamat dan bermakna jika single. Tak nak la nanti ada orang post kat group batch facebook marah salah faham sebab ada orang tu lebih pentingkan makwa daripada kawan, padahal balik kolej sebab ada projek tak siap.

5. Hantaran tinggi  - Ini satu lagi masalah yang besar. Kalau kerja tinggi tak apa la jugak. Buatnya belah perempuan letak hantaran tinggi dan pihak laki tak mampu kan kene tunggu lagi atau pun putus sahaja. Gigit jari woo.

6. Masih belum puas dengan dunia mudaWalaupun mereka tahu perkahwinan itu lebih ‘nikmat’ dari membujang, tetapi mereka lebih memikirkan kenikmatan peribadi. Bagi mereka setelah menjadi seorang suami dan bapa akan menyebabkan hilangnya dunia ‘freedom and enjoy’. Mereka mahu bebas. Tidak mahu dibebankan dengan apa yang dipanggil ‘tanggungjawab'. 

7. Serik- Mungkin suatu ketika dulu diorang pernah kecewa dengan alam percintaan ataupun ibu bapa diorang pernah gagal dalam rumahtangga. Jadi inilah diorang takut untuk cari pasangan hidup.


p/s any komen untuk jejaka yang masih single? hihi. peace!!



♥ Terima Kasih Sebab Sudi Baca Entri Ini ♥

7 comments:

Nabilah Azahari said...

nice entry :)

hazwan hairy said...

belum ada jodoh..haha...

suwara entertainment said...

kdg2 diorg dah pernah dikecewakan. tu yg nak single je kot. huhuhuhu. ade tu yg xnak terikat ngan komitmen, nak enjoy je. opppssss...hehehe

QasehnyaRania said...

satu mungkin setia pada cinta pertama..
kedua myb jodoh blom smapai
ketiga pintu hati tertutup sbb tkut kecewa lagi..
keempat kerjaya blom stabil

Hazmin Hamudin said...

Kalau yang banyak gf lak macam mane? Hehe

syiela said...

masih mencari yg sesuai dgn jiwa

boni kacak said...

saya sangat2 setuju dengan semua tu... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...