Kenapa Kucing Makan Rumput

Assalamualaikum >_<



Siapa ada bela kucing...Angkat tangan hehehe...Korang selama ney ada perasan tak yang kucing korang makan rumput. Selalunya setiap pagi. Pastu muntah-muntah pulak. Ishh kucing ney dah tau tu rumput yang pergi makan tu kenapa?? Jawapan kucing: sedap la (sengal) hahahaha

Dulu saya hairan jugak kenapa la kucing saya makan rumput. Pastu muntah-muntah dalam rumah pulak. Aisshh nak muntah pun pergi la kat luar.  Barulah saya tahu rupa-rupanya kucing makan rumput sebab nak cuci perut la.

Kucing ney pembersih sebenarnya sebab tu kucing akan selalu jilat bulu mereka (mandi la tu). Lidah kucing pulak kasar so bulu-bulu kucing sudah tentu akan terlekat pada lidah meraka. Jenis kucing yang bebas di luar mereka akan mengambil kesempatan untuk memakan rumput-rumput tersebut untuk memuntahkan balik bulu-bulu yang telah tertelan.

So seeloknya lebih baik korang tanam sendiri rumput-rumput tu. Sebab takut pulak kalau rumput-rumput di luar sana sudah diracun. Nanya kucing korang tu. (Saya pernah alami kucing saya mati akibat termakan racun. Habis mulut berbuih-buih). Rumput untuk kucing pun sudah ada dijual. Saya pun tak pernah tahu ada jual benda ney.


*Ingat ker Whiskes untuk kucing je yang ada dijual rupa-rupanya rumput untu kucing pun ada

p/s harap-harap korang dah tahu kenapa selama ney kucing korang makan rumput (termasuk la saya sekali hehe)




♥ Terima Kasih Sebab Sudi Baca Entri Ini ♥

13 comments:

syira syah said...

baru tahu nie. hehe

nsib baik manusia tak cuci perut dengan makan daun. hikhik

Azza Afdzal said...

@syira syah
kita just mkn ulam2 jer nak cuci perut hehehe

aBANgZAI said...

bagus2...info yang menarik...walaupun saya dah tahu sebab kuching kat kampung selalu makan rumput depan saya... perkataan yang betul adalah NAYA...bukan NANYA...heheh..peace..

Azza Afdzal said...

@aBANgZAI
saja la buat perkataan NANYA sebab nk bagi bunyi tu sedap sikit hehehe

Lily said...

Serius baru tahu. Info bru ^_^

Azza Afdzal said...

@Lily saya pun baru tahu sebenarnya :)

.........cP~ said...

Haiwan ni buat semua benda ada sebab kan? Tak adanya nak buat benda sia-sia cam manusia atau saya. Huhu

Mohd Ridwan said...

Baru tau kucing makan rumput..Ingatkan lembu aje!Nice your blog,luv purple~

si kiut lavender said...

oh..bila gtaw bru prasan...tapi yg sya tgk dya asyik menggedik ja dgn rumput tuh..0_o

yelah.,,kucing SKL nih jenis yg menikus..huh,,semua benda nak ditangkapnya

Fathiah Hamim said...

yeap2 sebenarnya rumput neh ubat untuk diorang :)

p/s: dari segmen fendy :)

Fendy said...

kucing makan rumput...ermmm...

amy syahirah said...

waaa dapat information baru!! saya kan tak takut kucing tapi kalau kuku dan gigi kucing saya takut . hehe

Ridzwan Mohamed said...

ooo baru tau!selama ni ingat kucing2 ni buang tebiat. sbb kompem muntah la lepas tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...