Resepi Bubur Oat

Assalamualaikum >_<

Bila sebut pasal oat ramai yang tak boleh nak telan. Macam tu jugak Azza masa mula-mula nak makan oat ney. Nak diet punya pasal la terpaksa la selalu mengadap oat ney. Siapa yang tak tahu oat boleh mengurangkan kolesterol.

Korang nak diet kan?? Jom kita buat bubur oat.


google

BAHAN-BAHAN
1/2 cawan oat
1/2 kiub ayam
1 cawan air
carrot
Serbuk lada hitam
Garam secukup rasa

CARA MEMASAK
1. Panaskan air dalam periuk sehingga mendidih
2. Masukkan carrot yang telah dipotong.
3. Masukkan kiub ayam dan kacau. 
4. Barulah masukkan oat. Kacau hingga sebati 
5. Masukkan serbuk lada (terpulang pada individu) dan garam secukup rasa. Kacau.
6. Masak dalam 3-5 minit. Tutup api dan boleh dihidang.

Untuk bahan tabur korang boleh masukkan bawang goreng, ikan bilis goreng.

Oat sangat bagus sebagai pengganti nasi bagi orang yang sedang berdiet..

daun sup tak ada, kalau ada lagi sedap ney hihi....

Selamat mencuba!!!


♥ Terima Kasih Sebab Sudi Baca Entri Ini ♥

5 comments:

Azhafizah Md Nor said...

Assalamualaikum..singgah dari segmen yang same..Good Luck!

Jemput singgah
http://www.azhafizah.com/2013/12/december-giveaway-by-fatin-diana.html

Thank you :)

Etika Maria said...

Kayaknya lezat nih,mau dong :)

Wanie Raina said...

bile buat oat mcm nie rase mcm bubur nasi la eh?
ke lain??
nanty balik rumah nak try la haha sbb slalu wanie mkn oat dgn milo je xD

http://wanie-raina.blogspot.com/2013/12/frozen.html

Pendidik2u said...

wah mcm sedap jer ni.. nak diet jgk..

Bilal157 said...

Silahkan kunjungi WEB kita kakak :-)
buat anak-anak kakak yang mau belajar

https://play.google.com/store/apps/developer?id=Kastari+Sentra+Media.+PT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...