Selamat Hari Lahir

sudah lama tak update blog ney..
xtau nk tulis per..
cewah kt fb leh lak nk update selalu hehehe
.
Happy Birthday to you...
kt sape 2??
urrmmm kt diri sendiri la huhu..
pada 23 May 2011 genap la umur sy
yang ke-22...
muda ag kn hehe...
muda ker??
yela kot huhu..
.
.terima ksh pd kwn2 yg xhenti2 wish kt sy..
mendoakan sy...
thx frenz..
.
.
sebut sal wish ney
da 2 org selalu cgt berebut
sape yg wish paling cepat..
masing2 nk jd yg first..
kelakar la diorg 2.
.
.
umur 22 ney dh xbley nk main2 ag
kene selalu matang...
klu org2 tua ney selalu tnye 'bile nk kwin?? kami dulu2 umur cm ney dh kwin...
aduh makcik2 zaman dulu bukan cam zaman sekarang..
zaman sekarang zaman nk cari duit lu hehehe
.
.
pape pun sy arap sy bley kejar impian sy wlpn sy belum tahu ag bile masenye....

♥ Terima Kasih Sebab Sudi Baca Entri Ini ♥

Selamat Hari Guru

Sempena Hari Guru hari ini iaitu pada 16 Mei 2011
saya ingin mengimbas kembali zaman sekolah ku dahulu
sama ada di sekolah rendah dan di sekolah menengah...
banyak kenangan sewaktu saya sekolah dahulu
termasuk bersama cikgu..
tanpa guru kita sumau tak akan berjaya sehingga sekarang..
tanpa guru juga kita tidak akan kenal huruf ABC mahupun 123..
.
.
Zaman sekolah rendahku dari tahun 1997-2001
Sekolah Kebangsaan lenggong

pintu masuk...jom2 masuk sekolah rendah...rindu nya
.
.

pemandangan kawasan hadapan sekolah...tempat murid-murid berhimpun tiap-tipa Isnin..atas tu pusat sumber dan yang bawah tu la kelas ku mase darjah satu...1 Lili...
.
.

haha ini lah rupa ku dan kawan2 ku semasa berada d darjah satu...comey-comey belaka yer..
.
.
zaman sekolah menengahku dari tahun 2002-2008
Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Ahmad

lencana sekolah ku....
.
.

Tingkatan 1A1..guru kelas Cikgu Mat Isa
.
.

gelagat rakan sekelasku semasa d tingkatan 2A1
.
Tingkatan 3 bersama Cikgu Zuraida
kemanakah menghilang nya wahai cikgu....
.
.

Tingkatan 4..guru kelas Cikgu Zuraida
.
.

Tingkatan 5..guru kelas Cikgu Surendra Prakash
.
.

cikgu Wani...guru sejarah ku semasa di tingkatan 6
.
.

guru sejarah paling hot kat sekolah...
.
.

Cikgu Mimi...guru kimia ku semasa d tingkatan 5
.
.

guru-guru wanita
.
.

guru-guru lelaki yg paling longang sekali d sekolah...jgn marah yer cikgu hehe
.
.
.
maaf yer cikgu gambar ini saya ambil dari fb cikgu...maksud saya copy paste jer hehehe...cory cikgu....
teruskn perjuangan cikgu jer...
.
.

video

♥ Terima Kasih Sebab Sudi Baca Entri Ini ♥

Kenapa Wanita Menangis

Ketika wanita menangis,
bukan bererti mengeluarkan senjata terapuhnya,
melainkan dia mengeluarkan senjata terakhirnya
.
.
Ketika wanita menangis,
bukan bererti dia tidak berusaha menahannya,
melainkan kerana pertahanannya sudah tidak mampu lagi membendung air mata
.
.
ketika wanita menangis,
bukan bererti dia mengharapkan belas kasihan,
melainkan kerana dia mengasihi diri sendiri
.
.
ketika wanita menangis,
bukan bererti dia ingin buat sesuatu yang dia tangisi rasa bersalah,
melainkan kerana dia tidak tahu apa yang membuat keadaan jadi demikian
.
.
ketika wanita menangis,
bukan bererti dia ingin memancing kepedulian semua orang,
melainkan justeru dia tahu tidak akan ada orang yang peduli
.
.
ketika wanita menagis,
jangan engkau menganggap wanita lemah ataupun tukang cari perhatian,
kerana engkau juga yang menyebabkan air mata itu mengalir di pipinya
.



♥ Terima Kasih Sebab Sudi Baca Entri Ini ♥

Berkhelah di Teluk batik, Lumut

Jalan-jalan cari pasal..
alang2 xda buat pape kt rumah
baik ikut sepupu sy g berkelah di
Teluk Batik, Lumut...
kebetulan pula hari Ibu
so anggap je la sambut hari ibu2...
ibu2???
ramai 2?? hehehe mmg ramai pun
ibu2 yg join sekali perkhelahan itu
.
.

baju purple n baju coklat
.
.
tu dye...ibu2 yg bru je lepas berendam dlm laut...
muka lapar 2 huhu
.
.
ibu baru....masih lagi dalam pantang ney
nk jugak ikut same hehe
.
.
mandi pun sempat lagi nk bergambar diorg ney
.
.
kak sya...peace!!!!!!!
.
.

Wafika...
adik tak comel la hisap puting 2
.
.

kakak....nk pisang 2...
.
.
singgah sebentar di hutan paya bakau
nk tengok monyet...
sy msh duk pening2 ag bru je lepas
menyeberang titi gantung...
kepala pun masih bergoyang2 lagi
nk turun pun gayat huhuhu
.
with my cousin...
.
.
ini saya...
mcm model la pulak hehe...
.
model payung caltex...
.
.
best walaupun penat....

♥ Terima Kasih Sebab Sudi Baca Entri Ini ♥

Lelaki Merajuk

Diam Seribu Bahasa
--> bila kita ckp dye diam jer yg dye tau cuma angguk
jer pe yg kite ckp..sah dye ngah merajuk..

Buat Tak Tahu
--> buat-buat tak dengar atau buat-buat pekak..
dan juga buat seolah-olah kita tak wujud dpn dye....

Menolak Untuk Makan Bersama
--> 'awk makan lu sy dh kenyang la'
pdhl lapar..
sah dye xnk face to face ngan kita...

Masam Muka
--> buat-buat tarik muka la pulak..
tak puas hati la konon ngan kita...

Baca Surat Khabar
--> asyik baca surat khabar jer padahal dh baca byk kali...
tambah2 lak tengah malam..
tabiat lelaki...

Menonton televisyan Hingga Lewat Malam
--> tengok cerita ape pun xbest tp hati kat lain..

Keluar Rumah tanpa beritahu
--> nak protes la konon..
kalau tanya dye kn wt dont no jer...

Matikan Telefon Bimbit
--> tak nak di ganggu la konon nya
pastu bagi alasan sibuk atau bateri kong
alasan sebenarnya takut marah makin kuat kt kite nti
nti dh rindu dye call la tu hehe...

Hisap Rokok
--> mcm setahun tak jumpa rokok
.
.
.


adakah ini rupanya lelaki bila merajuk...
yaa ampun buruk nye....
lelaki pun dh mcm perempuan kn
kuat merajuk....
.
.
Mr Johan ♥ tolong la jgn merajuk
nti muka awak trus tak nampak comel
hehehe jgn mare....^-*

♥ Terima Kasih Sebab Sudi Baca Entri Ini ♥

Ulser

Aduh sakit giler mulut saya ney...nak makan pun susah..
ney gara-gara tergigit time mkn la ney...
last2 skrg aduh sakit nye...
nk mkn tapi sakit...
so diet la kejap...
leh gak kurus haha
Mr johan jgn marah yer lau sy nk diet
hehehehe
bukan saje2 nk diet tp terpaksa...
awk x kecian kt sy ker tgk sy mkn smbl kuar air mata...
seksa tau...
.
.
.
tip hilang kan ulser
.
.
 Cubit sekeping asam keping/ asam gelugor, sebesar jari kelingking, tekapkan di tempat ulser tersebut. Biarkan sekejap dalam 2-3 minit. Memang akan rasa pedih tetapi selepas kesakitan selama 3 minit ( macam masak meggie je ni ) bahagian ulser tersebut akan terus baik. Cubalah , Insya Allah berkesan.
.
.
biar betul nk letak kt tempat sakit 2...
mane boleh...
tak sanggup2..
setengah org ckp buh garam..
tetap tak nak...
sakittttt.... :'(

♥ Terima Kasih Sebab Sudi Baca Entri Ini ♥

Ego Lelaki vs Perempuan

(baru2 ney member sy da bertanya pd sy...ego kah dye, npe sume pmpn ckp dye ego..bile fkr kn blik normal la laki ego kn tp teruk cgt ker ego dye 2..so sy pun mula la surf internet sal ego laki ney..last2 jumpe sekali ngan ego perempuan)
.
.
.
(L) Mempunyai ego tersendiri yg menyebabkan sukar menerima pertolongan org lain dan pandangan org lain 
      terutama sekali pasangannya.
(P) Mudah menerima dan terpengaruh dgn pandangan org lain lebih2 lagi dgn org yg dicintainya.

(L) Sekiranya mengalah, menunjukkan tanda tidak bermaruah atau berprinsip.
(P) Mengalah tanda sayang dan pengorbanan yg tidak berbelah bagi.

(L) Menilai kejayaan dan diri berdasarkan hasil atau prestasi yg berlaku didepan mata.
(P) Seringkali menilai diri berdasarkan perasaan dan kualiti hubungan sesama manusia terutamanya org yg
      disayangi.

(L) Suka menyendiri dan menjauhkan siri apabila berada dlm keadaan tertekan.
(P) Suka bercerita kpd org lain tentang masalah yg sedang dihadapi dgn harapan mendapat simpati.

(L) Mempunyai emosi spt getah iaitu sesuatu perasaan itu hanya sekejap shj.
(P) Mempunyai emosi seperti ombak iaitu suatu perasaan yg lambat reda.

(L) Biasanya suka memberi arahan bersifat ketua yg mempunyai kuasa.
(P) Suka berleter mengenai sesuatu perkara sehingga puas hati.

(L) Bersikap pemurah atau boros.
(P) Bersifat kedekut atau berjimat.

(L) Mempunyai perasaan cinta yang setia dan lebih fleksibel.
(P) Cinta sepenuh hati dan setia pd yg satu.

(L) Suka menyendiri dan berdiam diri apabila imej tergugat
(P) Mudah marah, cemburu atau merajuk apabila imej tergugat.

(L) Meminta bantuan kerana malas atau tidak berupaya.
(P) Meminta dan memberi bantuan sebagai tanda sayang dan hendak bermanja.

(L) Akan melawan dan menjauhkan diri dan membisu seribu bahasa apabila berlaku pertengkaran.
(P) Biasanya mengalah dan berpura-pura setuju dengan pasangannya.

(L) Tidak suka bercakap tentang pasangannya
(P) Suka bercerita tentang pasangannya dan menghormatinya


(L) Terasa selesa berjauhan dgn keluarga
(P) Suka bersama keluarga
.
.
.
.
kepada Mr Johan ♥ ciri2 ego di atas ada juga pada anda
so kwl la yer ego anda 2 yer
hehehe





♥ Terima Kasih Sebab Sudi Baca Entri Ini ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...